Stress

Hidup ini kadang-kadang sangat stress. pernah dulu lecturer pernah tanya

"what do you think about life"

Dan saya menjawab,

"Life is how you see it"

Dan kata lecturer itu, jawapan sangat berfalsafah.
Yes betul, hidup memang akan menurut bagimana pandangan kita. kalau kita fikir hidup itu indah dan gembira, fun, senang. Of course ianya akan jadi seperti yang kita fikirkan.

kalau kita fikir hidup itu susah dan stress, hidup akan jadi stress.

kata orang "is the law of attraction"

apa yang kita fikir akan "materialize" dalam hidup.

Tapi kadang-kadang, benda yang terjadi dalam hidup, yang tidak dijangka akan mengganggu hala tuju hidup kita. ianya sediki sebanyak membuat hidup kita kucar kacir.

stress dengan kerja, dengan kewangan, hubungan dengan pasangan dan macam-macam lagi.

dalam beberapa bulan ni, hidup terasa terlalu stress. kerja semakin jadi stress dengan kerja melambak dan melayan karenah orang. Hutang pula datang mengejar tetapi duit tidak datang mengejar.

Badan terasa semakin tua dan tidak sihat padahal umur baru 30tahun. kata orang masih bertenaga lagi.
berada di kemuncak namun semua itu tidak terasa.

entah bagaimana untuk harus menangkis semua ini. kerja, duit dan keluarga.

hanya mampu berdoa setiap hari supaya hidup akan lebih terasa indah.


Kemalangan

Orang kata malang itu x berbau. memang betul. Siapa yang boleh menghidu kemalangan, betul tak? Sebab itu kita kena berhati-hati ketika memandu sebab kemalangan boleh terjadi bila-bila masa dan tempat.

Sebenarnya aku baru pandai bawa motosikal, start bulan november 2015. Itu pun kerana terpaksa, kalau tidak sampai ke tua pun tak akan pandai bawa motosikal. So dah lebih kurang 5 bulan la bawa motosikal. Tapi bila dah pandai bawa, mula la bawa laju. dulu baru pandai bawa, jalan 40km/hr sampai 60km/hr je. sekarang dah pandai bawa sampai 100km/hr.

dijadikan cerita, hari rabu pagi masa dalam perjalanan nak ke tempat kerja, hujan turun. so nak cepat lagipun tempat kerja lagi 1km nk sampai. So dalam x sedar, pulas je throttle sampai x tahu berapa kelajuan.

bila nak sampai ke simpang, cuba tekan brek belakang tapi sebab baru hujan dan jalan licin, motosikal terus buat drift yang tak jadi dan aku pula terhumban dalam 2 meter. Nasib juga la motorsikal x teruk dan aku pun x teruk sangat cuma kaki cedera, so sekarang ni kaki masih lagi lebam. doktor pun bagi antibiotik je, katanya nak bunuh bakteria.dah insaf, x nak bawa laju lagi dah.