Kopi Kapal Api No Kick!


Masih ingat tak dengan tagline ni;

"Kopi kapal Api, Betul-betul kaw!"

Aku masih ingat. Dan terlekat dikepala otak aku ni dari sejak mula iklan tu keluar kat tv, sampai la hari semalam yang lalu. Memang dari dulu, aku bajet kalau minum kopi kapal api yang kaw ni, memang sure mata ko terbentang luas tak tidur 1 malam. Sebab iklan dah heboh sangat kata kaw. Tapi semalam yang lalu, lepas aku minum kopi kapal api ni, kau tau??


picture from Google.com

Ceh! Iklan saja lebih! Bila minum, aku rasa tawar semacam aja. Aku dah letak 1 sudu makan kopi tu dalam gelas, tapi rasa macam minum air bergula aja. Takde rasa kopi pun. Rasa macam beras yang hangus pun ada. heh

Sia-sia saja iklan yang meletup letup macam tu kat tv. Bila ko dah rasa, tak seperti apa yang digambarkan oleh diorang tu. Macam kena tipu pun ada. heh. Baik aku minum nescafe, lagi mantap dari kopi kapal api.

Aku rasa, dengan performance yang macam tu, aku nak bagi tagline baru kat kopi kap al api ni;

Kopi Kapal Api, betul betul tak Kaw! heh!

10 Komen:

munna said...

kak munna suka kopi yg tradisional mesin oleh apek ke pekan sehari temerloh... tiap2 minggu mesti beli rm 2 utk stock 1 minggu...

J.M.R said...

setuju..nescafe gak yg kick kot!

Kyuubi said...

@munna
lagi best kan? kapal api ni iklan je lebih. ceh

Kyuubi said...

@J.M.R
yup! betul2. nescafe gak yg kick! :)

Anonymous said...

Beneficial info and excellent design you got here! I want to thank you for sharing your ideas and putting the time into the stuff you publish! Great work!

Kyuubi said...

@Anonymous
Thanks :)

Anonymous said...

I just added your blog site to my blogroll, I pray you would give some thought to doing the same.

Anonymous said...

Great site. A lot of useful information here. I’m sending it to some friends!

Anonymous said...

found your site on del.icio.us today and really liked it.. i bookmarked it and will be back to check it out some more later

Anonymous said...

Superb blog post, I have book marked this internet site so ideally I’ll see much more on this subject in the foreseeable future!