Pelik: Badak air Berwarna Merah Jambu Ditemui

Banyak cerita yang pelik dan kejadian yang pelik berlaku. kadang ada yang betul, tapi ada juga yang dibuat-buat untuk mendapat nama ataupun sebagainya. Betul kan? Tapi benda pelik kali ni rasanya benar berlaku dan dilaporkan dalam akhbar kosmo hari ini. Ianya tentang penemuan seekor badak air jantan yang berwarna merah jambu ditemui di Kenya.


Pelik kan? Tak pernah lagi selama ni menemui badak air yang berwarna merah jambu. Semua badak air yang aku nampak kat tv, berwarna hitam. Takde la pula yang berwarna merah jambu. Tapi inilah mungkin yang dikatakan, kuasa yang maha ESA kan. Apa dia nak, semuanya terjadi.

Tapi mungkin ada juga sebab lain kenapa badak ni berwarna merah jambu. Mungkin dia sedang sakit kot. Sindrom down ke, kan? Atau masalah dengan pigment kulitnya. Sebab bukan manusia je yang pandai nak sakit. Haiwan pun sakit juga. :)


3 Komen:

cikgu isza said...

mungkin juga.. tengok kulitnya pun lain macam jer..

Uruchimaru @ kf said...

ni kes same mcm MJ lah..

Amir Izzat said...

amir rasa la kan...dia nie anak baka lain kot..hehe.. Wallahualam...

sakit kot..tolong la pi rawat nun..haha