Anggap Kes Bunuh Datuk Sosilawati Selesai; PDRM Jangan Terburu-Buru

Menurut Laporan Berita Harian Disini, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar menyatakan bahawa kes pembunuhan kejam Datuk Sosilawati Lawiya serta 3 individu terbabit dianggap selesai dengan penahanan semua suspek kes tersebut. Manakala suspek kes ini dijangka akan didakwa minggu hadapan. Polis juga kini berada dalam fasa akhir mengumpul maklumat dan bukti.

Namun begitu, pasukan itu masih meneruskan siasatan di lokasi kejadian di Banting dan mencari bukti berhubung kes berkenaan. Pasukan itu juga sedang mengumpul maklumat mengenai beberapa kes kehilangan lain yang dikaitkan dengan suspek sama.

Pada pandangan akulah kan, diharapkan pihak PDRM tidak terburu-buru dan tertekan untuk mendakwa suspek kes bunuh Datuk Sosilawati ni. Ambillah masa yang lebih panjang untuk menyiasat dan mengumpulkan bukti yang kukuh, yang membolehkan dalang kes bunuh ni disabitkan kesalahan. Kita tak nak nanti pendakwaan gagal membuktikan mereka bersalah dalam pendakwaan nanti disebabkan masalah teknikal dan kekurangan bukti kukuh.

Lagipun suspek kes ni adalah seorang peguam berpangkat Datuk. Kalau dah namanya peguam, mesti tahu selok belok perundangan kan? Dan dia mesti dapat cari kerapuhan bukti dalam pendakwaan nanti. Tutup semua ruang yang membolehkan dia terlepas dengan mencari bukti termasuklah alibi suspek.

Seperti mana kes Altantuya Shaariibuu, Nurin Jazrin yang tidak ada penyelesaian dan suspek kes terlepas begitu sahaja. Kita tak nak kes kejam macam ni terbiar begitu sahaja.


11 Komen:

FarhanaDr said...

Semoga yang salah akan terima balasannya..

♥NuR SyAFiQah♥ said...

betul2...nk cepat ttup kes je

Fitrihadi.com said...

yang terlepas di dunia takkan terlepas di akhirat.. itu pasti!

Sharinginfoz said...

apa-apa pun buat yang terbaik

sahromnasrudin said...

salam ziarah..alhamdulillah..sy menjadi follower sdra ke 321..trime kasih ebrkunjung ke blog sy..semoga kita bersua lg..keep in touch ya

enyheartsdiamond said...

kesian :|

Kyuubi_85 said...

@FarhanaDr
ya, kita semua berharap demikian :)

Kyuubi_85 said...

@♥NuR SyAFiQah♥
tulah, lgpn bnyk pihak yg tekan diorg ni,,

Kyuubi_85 said...

@Fitrihadi.com
ya, hanya DIA yg akn balas nanti

Kyuubi_85 said...

@Sharinginfoz
kita semua berharap mcm tu jg :)

Kyuubi_85 said...

@enyheartsdiamond
apa nk buat, dah nasib mcm tu kan..