Tahap Kemalasan Yang Melampau

Tiap orang ada sifat malas yang tersendiri. Serajin manapun seseorang itu, sampai pada satu tahap, dia tetap akan menunjukkan sedikit sifat malas. Aku pun sama juga. Kadang tu rajin nak mampus. Sampai satu tahap kemalasan melanda, aku jadi malas sangat sampai makan pun malas! Korang pernah ke macam tu? Tahap kemalasan yang melampaui batasan.

Hari ni aku nak tunjuk sikit gambar orang yang menunjukkan tahap kemalasan yang melampaui batasan. Jom tengok kenapa aku cakap tahap kemalasan melampaui batasan.

Tengok tu, semua orang berebut nak naik tangga bergerak tu sampai sesak jadinya. Padahal tangga tu kosong saja tak ada orang nak lalu. Sikap maam ni bukan sikap malas ke? Nak yang senang saja kan?

Yang ni sampai malas nak pegang tali anjing tu sampai nak kena ikat pada kereta? Baik bawa masuk je dalam kereta kan? Kalau kita memanglah tak boleh, tapi yang ni mat salleh, tak boleh ke malas?

Haha, nilah tahap kemalasan yang melampaui batasan. Buang air pun nak duduk atas kerusi? Apa hal ni? Kalau cacat, aku tak heranlah. Yang ni, cacat ke bro?

Semakin maju dunia kita ni, manusia semua semakin malas. Semua nak kerja jadi senang saja. Termasuk akulah sendiri kan. Cuba korang fikir, kenapa kereta dicipta? kenapa Lif dicipta? Kenapa Tangga bergerak dicipta?

11 Komen:

.::WaNiE::. said...

ei tengok escalator tu tak lalu der nak menunggu huhuhu

lagi2 kalau kat kl central tu, buang masa la kalau tunggu escalator hikhik lain la kalau tak ramai org

Kyuubi_85 said...

@.::WaNiE::., tula pasal. Dah sesak mcm tu pun nak jg lalu sana. ish3

nursarah said...

aku pernah tengok satu gambar tu. kategori malas gak. macam yg eskalator tu la. tapi tak tahannya tangga nak naik masuk gym. miahaha. sumpah kelakar.

Berd said...

ala ubi. terasa la aku. aku kalau nak kencing pancut depan tv je. malas la nak gi tandas.

wakakak!

jane said...

kekekkekkekeke
berd...ko tu mmg

shuh shuh huh
>____*

maslinamansor said...

biasa la... save tenaga... :)

luvly mya said...

erk..kalau da melampau panjang tunggu escalator tu,naik je la tangga kan.memang malas,haha..

gamba no 3 melampau sgt malas tue. ;p

Alynn Notnot said...

kalau malas sgt nnt gemok2, takleh2 :P

Amirah Rashid said...

isk isk. sumpah aku terasa. hahaha ;D

Mohd Shahrul Hafizi said...

Senario gambar pertama tu memang realistik. Aku kesian dgn org-org yg mengharapkan escalator. Memang la teknologi. Tapi kalau sampai berebut dan hilang adab sebab nak naik escalator. Memang perangai cibai la. Apapun, aku penggemar tangga. Nggeee.

Arisa Mihashi said...

eee..gamba last..laki tu..yacks!