Nafsu yang tidak Terlayan Punca Keretakan Rumah Tangga

Entri yang panas.

Semua orang rasanya dah panas telinga kalau dengar bab-bab keluarag bercerai berai kan? Mungkin kalau orang kebanyakan, tak kita tau sangat. Tapi Artis?? Aku pun tatau

Mengulas tentang keretakan rumah tangga ni dan pasangan cari orang lain diluar, Aku pernah terbaca tentang satu masalah yang dialami oleh seorang wanita iaitu masalah keinginan seks yang tidak dapat dipuaskan oleh suaminya.


Dan yang lebih mengejutkan adalah dia menyatakan keinginannya untuk mencarinya diluar, senang kata wanita tersebut mahu mencurangi suaminya akibat tidak puas dengan suami Mungkin kah perkara ni berlaku pada smemua orang?



Masalah ini rasanya boleh diatasi dengan cara berbincang dengan pasangan masing-masing. Tapi kalau berkaitan dengan seks, rasanya masyarakat dinegara ni masih lagi tidak berani atau malu untuk berbicara tentang ini walaupun dah berkhawin.

Kalau di barat, benda ni rasanya menjadi perkara yang normal untuk dibincangkan. Tapi, kat Negara kita, it’s a taboo. Kalau ada pun, mungkin jumlahnya agak kecil.

Tapi, kalau dah kawin, apa nak malu dengan pasangan kan? Bukan kah tugas pasangan untuk memberikan dan melengkapi satu sama yang lain?


Orang selalu kata, jangan ikut barat. Tapi bagi aku, apa salahnya kalau kita ikut benda yang baik, dan buang benda yang tak baik. Betul tak?

So, dalam masalah seperti ni, perlu diselesaikan dengan cara berbincang untuk mencari jalan penyelasaian. Kalau tak, akan menjadi masalah yang besar dalam rumah tangga dan boleh membawa kepada keretakan rumah tangga, seterusnya kepada perceraian.

kepada yang dah berkhawin, apa pula pandangan anda? Mungkin kah pendapat aku ni tak betul?

0 Komen: