Sekitar Hari Membuang Undi MPP UiTM Sabah

Hari yang dinantikan oleh calon mpp UiTM sabah dah sampai. Hari ini adalah hari membuang undi untuk kampus aku ni.(28/01/2010)

Heh, merasa la juga macamana perasaanya bila kita nak mengundi.. we all belum cukup umur lah nak mengundi untuk pemimpin negara!!!  :(

Anyway, aku sempat tangkap gambar curi-curi masa nak mengundi tu. aku memang suka tangkap gambar tapi tak berapa suka nak bergambar. Pelik kan?



Tempat mengundi Bagi Fakulti aku. Lengang saja. Eh, mana pengundi ni... tak turun la dorang ni.. ish3
tak menunaikan tanggungjawab.



Wah, dorang dah mengundi ni.. eh, siap kena bagi bun lepas mengundi. Bagusnya.. Pasni nak selalu mengundi la... hehe


eleh, korang senyum-senyum tu kenapa? dah mengundi ke?


melepak selepas mengundi. eh, takan mengundi pun dah penat kot.
 Fakulti aku... tapi salah lak dorang letak.. sepatutnya Fakulti sains Gunaan la.. ish3..


Daripada pemerhatian, hanya sebilangan kecil sahaja pengundi yang turun mengundi. Ini menunjukkan bahawa mereka belum sedar kepentingan suara dan undi mereka ni. memang tak patut berlaku kan?

Kang, ada masalah mula lah nak menyalahkan badan mpp, padahal semasa nak buang undi, batang hidung pun tak kelihatan.. ish3

tapi kawasan mengundi yang lagi satu tu, agak meriah jugalah. Tapi sayang, aku tak sempat nak snap gambar kat sana..

So, semoga semua ahli majlis perwakilan pelajar yang baru dipilih ni dapat menjalankan tugas dan tanggungjawab dengan baik..

Tapi apapun, majula blogger untuk semua!! hehehe..

sekian dari bilik berita Everything Beautiful..

15 Komen:

::SizuKa:: said...

salam

ko undi ke tak? hehe

deusXmachina® said...

standard la tu dapat bun free
penghargaan kerana mengundi la katakan
erk888

f is fikah said...

wah..
tahniah sebab dah dapat mengundi..
w/pun utk uni je..

touyakaruma said...

Roti bun ? Rasuah ke tu ?

feelinblue said...

HAHA

kt tmpat aku.
kalo xpegy ngundi.

kna buang kolej nnt.
HAHA

Kyuubi_85 said...

@Sizuka, mestila mengundi... undi wakil course aku... :D

Kyuubi_85 said...

@deusXmachina, ya betul tu... dia bagi kat semua orang... kira adil la akn? :D

Kyuubi_85 said...

@deusXmachina, ya betul tu... dia bagi kat semua orang... kira adil la akn? :D

Kyuubi_85 said...

@f is fikah, ya thx... :D

Kyuubi_85 said...

@touyakaruma, eh, bukan rahsuah la... dia bagi kat semua orang.. mcm kata deusXmachina, penghargaan pada mereka yang pegi mengundi.. :D

Kyuubi_85 said...

@feelinblue, weh tpt ko lagi dahsyat... betul ke tu feelinblue?

vidadarisakura said...

aik gilak maju suda uitm sabah. bangunan baru ka tu suma?
aku nda dapat cam pun bangunan mana dalam gambar ko tu. cis.

Kyuubi_85 said...

@vidadarisakura, ko pernah study di uitm sabah ka? yup, bangunan baru tu... hehe
Uitm Sabah maju sudah.. :D

vidadarisakura said...

iya. uitm sabah bah aku. baru sambung uitm shalam.
+
org sabah la bah aku mimang. haiya.

Kyuubi_85 said...

@vidadarisakura, alahai...rupanya... dah berapa lama ko di sana tu? sampai ko x sedar ada bangunan baru dah di sini..