Dasar manusia Tak senonoh


Memang di dunia ni, terdapat banyak jenis Manusia yang wujud... Dan antaranya adalah manusia yang tak senonoh dan kurang ajar... Mungkin juga tak pernah diajar agama atau tak pernah belajar pendidikan moral, ilmu sivik...

Aku bukannya apa, tapi aku rasakan manusia yang hidup di muka bumi sekarang ni dah banyak yang macam tu. Mungkin nak dekat kiamat, mereka nak nikmati hidup mereka sehabis-habisnya. Apa yang mereka dapat?? Dasar Manusia tak senonoh...

Mungkin negara kita tak ada lagi atau mungkin ada, tapi tak banyak jumlahnya sebanyak negara luar tu. Nasib negara kita ni masih kuat pegangan agama masyaraktanya. (kalau betul lah Andaian aku)

Sebelum aku Postkan benda ni, aku baru dapat aduan dari gf aku, Masa dia nak cek akaun Taggednya tu, ada seorang manusia yang tak dikenali dari negara Luar yang menghantar benda-banda yang tak senonoh a.k.a lucah ke akaun tagged dia. Orang tu nak buat kawan kononnya, then orang tu pun hantarkan gambar-gambar aksi wanita sedang melakukan hubungan seks sesama wanita pada akaun gf aku tu.

Tak ke kurang ajar tu? Kalau bini dia yang dia buat macam tu, aku tak heran la. Tapi ni, orang yang baru dikenali melalui Social Network tu dah nak buat macam tu.

Ada pula jenis manusia yang macam tu kan? Tak sangka aku. Kalau betul dah gian nak benda tu, khawin la. Ni nak buat benda tak senonoh pada orang lain? Teruknya perangai. Memang dasar manusia tak pernah diajar kot. Tak tahu apa-apa.

Kata nak buat kawan, ni lain pula yang dibuatnya. Tak patut betul lah.

So, jangan percaya betul dengan orang luar kalau mereka cakap nak kawan dekat kita. Mungkin mereka ada agenda lain.

5 Komen:

Afendy said...

tak senonoh betul la.. sama la ngan YM dan akaun e-mail aku.. mesti ada e-mail atau YM dari manusia2 yang gian benda begini. Ni dah tahap nak membabitkan orang pula. Tak senonoh betul..

Kyuubi_85 said...

ya tula afendy.. Macamana kita nak hapuslkan orang2 yang macam ni ya? menggangu ketenteraman la..

Anonymous said...

mmg tak senonoh... buruk btl perangai!!!

Shamz The Ordinary Person said...

kurang ajor.,..kalu jadi kt awek aq cm2 aku maki hamun org yg post benda ngarut2 cm2..

Kyuubi_85 said...

Syamz : nasib la ku tak kenal org tu.. dah tu org luar negara.. tak dpt nak buat papa dah..